• Florentin Filipoiu

Înregistrarea în registrul comerțului și obținerea informațiilor pe durata stării de urgență

Actualizată în: acum 6 ore

Pe întreaga perioadă a stării de urgență, relația cu oficiile registrelor comerțului se va desfășura exclusiv prin mijloace electronice, prin intermediului portalului de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului sau prin poștă electronică.


Astfel, documentele vor putea fi transmise numai în formă electronică, fiind necesară utilizarea semnăturii electronice extinse. De asemenea, furnizarea informațiilor din registrul comerțului, a extraselor de registru și a certificatelor constatatoare se va face exclusiv prin mijloace electronice.



În baza Decretului nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României, emis de Președintele României în contextul pandemiei SARS-CoV-2, au fost stabilite o serie de măsuri, cu aplicabilitate directă și imediată, inclusiv în domeniul justiției.


Una dintre aceste măsuri privește activitatea Oficiului Național al Registrului Comerțului și a oficiilor registrelor comerțului de pe lângă tribunale. Astfel, prin decret s-a stabilit că, pe durata stării de urgență, activitatea acestor instituții continuă, iar înregistrarea mențiunilor se realizează prin mijloace electronice, în baza cererilor și a documentelor anexate în formă electronică, având încorporată, atașată sau logic asociată semnătura electronică extinsă.


De asemenea, copiile de pe înregistrările efectuate, informațiile despre datele înregistrare și certificatele constatatoare se eliberează pe cale electronică.


Totodată, atât cererile privind înscrierea în registrul comerțului, cât și cererile de furnizare a informațiilor sau de eliberare a documentelor, trebuie să fie transmise tot prin mijloace electronice, prin portalul de servicii online al Oficiului Național al Registrului Comerțului sau prin poștă electronică.


Dacă doriți să fiți la curent cu ultimele articole puteți urmări pagina de facebook sau de linkedin, iar orice întrebări legate de acest subiect le puteți adresa prin secțiunea de contact de mai jos.


#Inregistrare_registrul_comertului #Stare_de_urgenta #Epidemie_covid_19 #Semnatura_electronica #Obtinere_informatii_regitrul_comertului #mijloace_electronice

Ai o întrebare în legătură cu subiectul din postare sau vrei să afli mai multe?

Contactează-ne! 

Vom reveni în scurt timp cu un răspuns la adresa de email indicată.