Comerț electronic

Comerțul electronic (sau e-commerce) a cunoscut o creștere impresionată în ultimii anii, fie că vorbim despre comerțul electronic de bază, fie despre cel de tip „dropshipinig”.

La nivelul anului 2020, în Uniunea Europeană, din companiile cu peste 10 angajați, 77% aveau un website, iar 21% desfășurau activitatea de comerț electronic.

 

Această activitate a reprezentat, în medie, 20% din cifra de afaceri, în timp ce vânzările prin intermediul platformelor de tip marketplace au fost, în medie, de doar 1% din cifra de afaceri.

 

Potrivit datelor europene, se estimează că 7 din 10 utilizatori de internet au făcut o achiziție online, cea mai mare ponderea (78%) fiind în rândul celor cu vârsta între 16-24 ani și 25-54 ani.

În România, deși procentul celor care au utilizat internetul, în anul 2020, a fost de 85%, doar 38% dintre românii cu vârsta cuprinsă între 16-74 ani au efectuat o achiziție online.

 

Acest procent ne plasează mult sub media europeană, de 64%, aflându-ne printre ultimele locuri, la egalitate cu Italia, doar Bulgaria având o pondere mai mică, respectiv de 31%.  

 

În fruntea listei se află Danemarca, cu un procent impresionant de 89%.

În considerarea acestor informații, se poate observa că piața de comerț electronic din România este în plină expansiune, existând suficient loc de creștere și dezvoltare.

Cele mai populare achiziții au fost cele de haine, pantofi și accesorii (64% din cumpărători), urmate de livrările de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering (29%).

 

Și produsele mobiliere, accesoriile pentru casă și produsele de grădină au fost populare (28%), urmate de produsele cosmetice, cărți, reviste și ziare imprimate (27%).

În privința sumelor cheltuite, cea mai mare pondere dintre persoane (46%) au cumpărat produse sau servicii în valoarea totală cuprinsă între 100 și 499 Euro.

Serviciile noastre

În materia comerțului electronic, ne puteți externalizarea, în integralitate, toată activitatea juridică aferentă, putându-vă asigura servicii juridice integrate și complete în acest domeniu.

În acest sens, vă putem asigura toată asistența juridică necesară conformării cu obligațiile din materia comerțului electronic, pentru ca timpul vostru să fie eliberat și dedicat dezvoltării activității.

Asistența noastră poate începe încă din faza de proiect, prin furnizarea consultanței referitoare la indicarea și înregistrare formei optime pentru desfășurarea acestei activități specifice.

 

Totodată, serviciile noastre pot consta în redactarea sau revizuirea, în conformitate cu dispozițiile legale, a unui  draft sau model de Termeni și Condiții pentru site-ul sau magazinul online.

Trebuie să aveți în vedere că legislația specifică din domeniu impune să includeți în documentul Termeni și Condiții anumite informații obligatorii, așa cum am prezentat în acest articol.

Vă putem oferi consultanță juridică și în legătură cu modalitatea corectă de implementare a dreptului de retur, astfel încât să puteți preîntâmpina o serie de retururi abuzive și eventuale sancțiuni.

De asemenea, casa noastră de avocatură vă poate asigura reprezentarea în fața oricărei autorități de control, cum sunt cele din materia protecției consumatorului sau altele asemenea.

Ca avocați, vă putem asigura și asistența și reprezentarea juridică în fața oricăror clienți sau parteneri comerciali pentru a preîntâmpina și negocia situațiile litigioase.

 

În măsura în care situația o impune, firma noastră de avocatură vă asigură serviciile juridice necesare contestării actelor și sancțiunilor emise de autoritățile publice cu încălcarea legii.

Totodată, vă asigurăm și toată asistența și apărarea necesară, în fața instanțelor de judecată, în orice litigii comerciale pe care le aveți cu partenerii voștri sau în litigiile avute cu diverși clienți